Membina Otot lengan dan tangan Dengan Berkesan

Jika anda mempunyai impian untuk membesarkan otot tangan, percayalah anda sebenarnya tidak bersendirian. Untuk pengetahuan anda hampir kesemua mereka yang berada di gym mencari cara untuk meningkatkan saiz bisep mereka. Lebih besar bisep anda, lebih kuat tubuh bahagian atas anda akan kelihatan. Itu harus menjadi alasan yang cukup untuk letupan bisep anda. Pastikan anda tidak melakukan latihan yang tidak memberikan hasil.

Pelbagaikan Senaman Untuk Tangan Anda

Kesilapan yang sering dilakukan oleh ramai orang ialah melakukan senaman tangan yang sama setiap kali di gym. Dan akhirnya otot tangan anda masih sama seperti dahulu. Ini cukup mengecewakan. Jika anda ingin membina bisep anda, anda harus melakukan semua jenis latihan dalam sistem latihan anda. Ada latihan tertentu seperti membongkok separuh badan sambil mengangkat dumb bell sangat berkesan untuk bisep anda.

Jika pelbagai bentuk senaman anda lakukan semakin banyak seluruh badan anda bekerja dan semakin cepat otot-otot anda terbina. Jangan hanya tertumpu pada satu jenis senaman dalam latihan membentuk bisep. rawfit.co.uk

Gunakan Drop Set Dengan Berkesan

Ramai di antara kita apabila memperkatakan tentang latihan membina bisep adalah untuk mengangkat beban yang lebih dan sentiasa meningkatkan berat setiap kali melakukan senaman ini. Tetapi sebenarnya ada teknik yang lebih baik untuk membina bisep anda. Gunakan drop set yang sederhana. Anda mulakan senaman anda dengan mengangkat berat yang biasa anda lakukan. Apabila anda selesai melengkapkan reps anda, kurangkan berat drop set anda dan lakukan sebanyak yang boleh anda lakukan dengan berat ini. Setelah selesai, anda turunkan berat drop set anda lagi dan lakukan repetisi lebih banyak lagi. Ini akan menjadikan bisep anda akan lebih mudah terbentuk

Jangan abaikan trisep anda

Jangan jatuh ke dalam perangkap berfikir bahawa anda perlu mengasingkan tricep dalam rangka membentuk bisep. Bisep dan trisep, bersama-sama membentuk lengan. Jika anda benar-benar ingin meningkatkan saiz bisep anda, anda harus melakukan senaman untuk trisep juga. Ianya merupakan satu kesilapan untuk menumpukan perhatian pada bisep dan mengabaikan trisep.

Elakkan kecederaan

Anda harus mengelakkan kecederaan walaupun anda telah melakukan kerahan tenaga terhadap badan anda. Fakta bahawa anda harus berlatih keras tidak bermakna anda harus mencederakan otot-otot. Dalam membina otot-otot lengan dan tangan anda harus berhati-hati dalam melakukan senaman. Jangan terlalu memaksa sehingga mendatangkan kecederaan kepada otot anda.

3 comments to Membina Otot lengan dan tangan Dengan Berkesan

Leave a Reply